Wednesday, 26 March 2014

Macam Mana Nak Bancuh ESP Shaklee

Assalamualaikum kawan2 yang dikasihi sekalian,

Promosi  bulan Mac masih lagi berjalan. Hebat sungguh penangan ESP Shaklee ni. Ramai yang dah tahu kebaikan2 ESP Shaklee dan ramai yang taknak ketinggalan memiliki vitamin hebat ini pada harga yang sangat sangat berbaloi. Hanya bulan MAC 14!.

Siapa yang perlukan ESP ye : 

ESP sangat sesuai untuk semua lapisan sebagai minuman kesihatan termasuk :

1. Ibu-ibu yang sibuk. 
ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.

2. Wanita yang ingin menguruskan badan. 
Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!

3. Ibu-ibu yang menyusu anak. 
Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

4. Pesakit kencing manis. 
Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka dan badan.
Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!

DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!

Antara kebaikan ESP yang anda dapat dengan mengamalkannya secara konsisten adalah :

1.Membantu pembentukan sel-sel baru.
2.Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
3.Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
4.Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia  1 tahun ke atas & keluarga.
5.Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.

Ini diantara 5 kebaikan dan manfaat ESP Shaklee.

Bagaimana nak bancuh ESP Shaklee?


Video kat bawah ni saya tunjukkan secara ringkas macam mana nak bancuh ESP Shaklee. Contoh yang saya buat dan saya suka ialah bancuh dengan susu segar Dutch Lady. Campurkan sesudu ESP ke dalam 200ml susu segar dan goncang sehingga sebati. Lepas tu apa...lepas tu minumlaaa ...hehehe...nyum2...


Cara bancuh ESP Shaklee

Ramai dah menikmati khasiat hebat ESP Shaklee ni termasuklah saya...hehe...Nak juga? 
Sila SMS | WhatsApp 019 620 1757 ....untuk pertanyaan lanjut. Harga? 1 canister hanya RM150 shj tetapi bulan ini promosi hebat! Share beli 6 canister percuma 1 canister ESP Shaklee...Pastinya berbaloi2. Beli hari ini juga! Promosi sehingga akhir Mac sahaja!

Hubungi :
  •     Natrah Mohd Yahaya (ID 912982)
  •     SMS/Whatsapp: 019 620 1757
  •     Email: natrahmyahaya@gmail.com
  •     Pages : http://on.fb.me/12y6ckG

Al Fatihah dan Takziah untuk penumpang dan anak kapal MH370

Assalamualaikum w.b.t...


Jom kita sedekahkan Al Fatihah buat semua penumpang dan krew MH370 dan takziah untuk keluarga mereka. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Saya sendiri dah beberapa kali bergenang airmata bila baca berita sedih ni. Kuasa Allah tiada apa yang dapat menghalang.



Al Fatihah


Aminnn


  •     Natrah Mohd Yahaya (ID 912982)
  •     SMS/Whatsapp: 019 620 1757
  •     Email: natrahmyahaya@gmail.com
  •     Pages : http://on.fb.me/12y6ckG

Tuesday, 11 March 2014

Cara Kemas Rumah : Susun Atur Laci Meja Solek

Assalamualaikum w.b.t

February dah berlalu. Mac pun nak tiba dah di pertengahan. Satu lagi tajuk susun atur yang saya nak buat tapi masa tak mengizinkan. Idea nak bercerita pun kurang. Sekarang ni banyak cerita pasal kehilangan MH 370 8 Mac 2014 haritu. Sampai sekarang pun usaha mencari dan menyelamat masih dijalankan. Kita doakan dipermudahkan segala urusan mereka. Aminnn

Berbalik pada tajuk, laci ni laci meja solek tapi dalam laci takde pun alat2 solek sebab saya tak pakai alat solek. Setakat bedak ngan krim kecantikan Safi je. Jadi dalam laci ni lebih kepada segala macam mak nenek, alat tulis, ubat2 anak2 dan accessories kaca mata dan sebagainya seperti yang korang lihat kat bawah ni.
Kalau tengok gambar yang atas tu memang korang takkan nampak laa ape benda kat dalam tu..hahaha..sangaaatt bersepah ok.
Gambar bawah dah susun guna devider yang plastik tapi setelah sebulan jadi camtu..senget benget sangaaat sakit mata tengok. Lagi pula kat part dalam sekali payah nak ambil sebab devider tu tinggi so kena usaha lebih untuk korek bahagian dalam sekali tu.


Selepas ditimbang tara dan dikira kira bajet(mesti mau laa kan bajet) dan fikir untuk jangka panjang, saya pun dengan rela hati membeli bakul chomel dari Mr. DIY ni. RM2.50 satu, jadi 5 ketul RM12.50. Sebenarnya bakul putih ni dah beli satu untuk letak penutup tupperware dan simpan dalam kabinet dapur. Tapi kerana dek kechomelannya, tak muat laa pulak semuanya dan bekas ni pulak asik jatuh je sbb sy gantung kat pintu kabinet (dapat imagine kan?) so yg kat dapur beli yang lain, tetiba timbullah idea untuk organize drawer guna bakul chomel ni. Jadi tambah lagi 4 biji. Susun pulak ngam2 hoi je kat drawer ni. Dan resultnya..........yeeeeeaaaa

.
.
.
.
.
.
Tadaaaa....
Korang nampak kan apa yang ada dalam laci tu? Hehe ..lebih senang dan mudah nak ambil. Sangatttt berpuas hati..Hopefully cara ni dapat digunkan dalam jangka masa panjang. Lagi pun bakul ni susah nak rosak kalau dibiar je dalam tu kan....Selesai satu masalah....


Macam mana pulak susun atur laci korang2 semua? Boleh share. Share is Loving.
 

Blogroll

SUKA ENTRY DI SINI